Přežít vedra v noci

IMG_20150722_155628

Jestliže před spaním teplota v bytě i přes opatření (nepouštět horký vzduch do bytu, zaclonit okna apod.) dosáhne hodnot přes 25° C, je kvalita spánku značně ovlivněna a nepřinaší organismu odpočinek.

Je omylem se domnívat, že odložením pyžama či noční košile a spát nahý, vám přinese úlevu. Naopak. Lehké bavlněné pyžamo zadrží pot, který se následně odpařuje a ochlazuje pokožku. Už se však nepřikrývat.

Před spaním je dobré si dát vlažnou sprchu, abychom snížili tělesnou teplotu. Nedoporučuje se ledová sprcha, která by sice přinesla okamžitou úlevu, ale následně by organismus zareagoval zvyšovaním teploty.

Pro dobré usínání se dá vychladit prostěradlo v ledničce. Je to však jen chvilkové.

Další možností je dočasné přestěhování do chladnější místnosti, třeba v přízemí.

Spánek a usínání ovlivní i lehké jídlo k večeři.

Ideální je použití větráku nebo klimatizace, ale za předpokladu, že ochlazujete celou místnost a ne jen své tělo.

 

One comment

Napsat komentář: Slava Navrátil Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *